Klasa I - Trochę dziwnie się czujemy bez zabawek, bez przytulanek. Teraz nikt nam nie wiąże butów, nie każą nam leżakować. Chodzimy do szkoły! Jesteśmy już duzi! Mama inaczej na nas patrzy, mamy poważne rzeczy – nie jakieś tam kolorowanki. Uczymy się o znakach drogowych, alfabetu, liczenia. Już sami możemy chodzić na zakupy, bo wczoraj mieliśmy lekcję o pieniądzach. Pani Iwona, nasz wychowawca codziennie nam powtarza, że wiele od nas zależy. Sami musimy robić wiele rzeczy. Ale w końcu mamy legitymacje szkolne, a to zobowiązuje. Jesteśmy wreszcie uczniami a nie przedszkolakami.
Klasa III – My jesteśmy w połowie szkoły. Na półmetku. Siedmiu wspaniałych i osiem jeszcze wspanialszych – tak mówi o nas Pani Dorota, nasza wychowawczyni. Trochę mamy stracha bo od przyszłego roku każda lekcja będzie z inną panią. A my, choć czasem doprowadzimy panią Dorotę do pasji arcyszewskiej, to jednak już znamy i lubimy. A jak inne Panie nie będą chciały się z nami wygłupiać? Ale to dopiero za rok. Na razie korzystamy z przywilejów ostatniej klasy cyklu I-III.
Klasa IV – Już nie przedszkolaki tylko dumne czwartaki. Wszyscy tworzymy jedną drużynę. A Pani Inez, nasza wychowawczyni jest jak nasz trener. Ustala strategię, mówi kto jak ma grać. Chłopaków jest 10 a dziewczyn tylko 4, ale one się tym nie przejmują. Grają z nami w zbijaka, czasem nawet w „nogę”. Wiadomo lubimy WF, bo to lekcja z Panią Inez. Nie boimy się tego, że mamy już normalne oceny – już nie szlaczki, buźki tylko 1,2, 4 i 5. Czasami i 6. Jesteśmy pełni energii – szczególnie na przerwie obiadowej: wypadamy z sali jak stado wilków i ….obiad nie ma szans, zawsze go zjemy.
Klasa V – Nie jesteśmy już mali jak ci z czwartej. Właściwie to my jesteśmy najważniejsi, bo szósta jest już „na wylocie”. Nauczyciele często mają nas dosyć: chłopaki(cała szalona ósemka) bardzo starają się ich rozśmieszyć, szczególnie ostatnia ławka w środkowym rzędzie. Ale i tak oceny mamy niezłe, a i nauczyciele nas lubią, że niby tacy rozbrykani, a jednak mają dobre stopnie. Chodzimy na wszystkie możliwe koła zainteresowań. Celują w tym dziewczyny, choć jest ich mniej bo 6. A co jest dla nas najciekawsze? Well we interesting everything of course, but the most interesting is english lessons with mrs Agnieszka. She is the best
Klasa VI – Prawie gimnazjaliści. Straszą nas egzaminem, który będzie w kwietniu, ale my się nie przejmujemy. Wiemy, że zdążymy pokazać, że jesteśmy naprawdę zdolni. To my głównie odpowiadamy za szkolny samorząd, szkolne imprezy czy akademie. Czasami mamy dosyć nauczycieli – ciągle mówią, że jesteśmy dorośli. Ale z drugiej strony mają rację: jakoś tak głupio na przerwach gryźć kolegów, skakać po ławkach czy pisać mróz przez u zwykłe jak się jest w szóstej klasie. Choć żal nam odchodzić z naszej kochanej 203, to już nie możemy się doczekać czasu, kiedy sami będziemy mogli podróżować. Tak jak nasza wychowawczyni, pani Joanna od przyrody. Ona zjechała pół świata i teraz chce, byśmy sami ten świat odkrywali. Ale nie zawsze nam się chce. W końcu jeszcze chcemy się powygłupiać. Dopóki mamy na to czas w podstawówce. Bo już za chwilę, za minutę…
Klasa VII – ...
Praca uczniów klasy I i O nad GAIKIEM :)
Fort zbudowany w klasie III
Zdrowe jedzenie w klasie Ib, gdzie uczniowie sami robili sobie kolorowe i smaczne kanapki.
Warsztaty bożonarodzeniowe w klasie Ib
Dnia 7 grudnia odbyły się warsztaty plastyczne w świetlicy szkolnej dla dzieci i ich rodziców. Wykonano ozdoby choinkowe w różnych technologiach i przy pomocy różnych materiałów. Wszystkie wykonane prace przeznaczono na dwa cele:
kiermasz świąteczny w szkole i przystrojenie choinek w kościele parafialnym,
gdyż wszystkie ozdoby uległy zniszczeniu w pożarze. Zajęcia prowadzili: W. Pusz., M. Paczyński i R. Witczak.
Uczniowie poznawali piktogramy związane z pogodą, słownictwo, różne rodzaje termometrów. Na koniec wcielali się w role prezenterów pogody jesiennej i wiosennej.
Bystrzaki to zajęcia rozwijające, podczas których dzieci odkrywają swoje
możliwości, talenty i umiejętności. Poprzez zabawy, gry, łamigłówki czy
doświadczenia dzieci poszerzają swoją wiedzę, rozwijają swojąkreatywność
i wyobraźnię. A co najważniejsze budują wiarę we własne możliwości
i uczą się samodzielniemyśleć. Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów,
na których eksperymentujemy, doświadczamy, współpracujemy
i dobrze się bawimy.
Klasa IV zamieniła się rolami z dyrektorami muzeów. Uczniowie wcielili się w role dyrektorów muzeum wojskowości, historii naturalnej, muzeum włókiennictwa i wielu wielu innych. A zresztą zobaczcie sami, jakimi muzealnikami są nasi czwartoklasiści, którzy sami wykonali makiety muzeów.
Głównym celem zajęć arteterapeutycznych jest harmonijny i wszechstronny rozwój uczniów
z SPE, a także pomoc w odkrywaniu ich najlepszych cech. Proponowane przez panią
Ewelinę działania, stwarzają uczniom możliwość rozwoju w atmosferze akceptacji i zaufania.
Korzystając z różnych metod: technik plastycznych, muzycznych, literackich i teatralnych,
zajęcia te rozwijają i pobudzają wszechstronny rozwój, umiejętności wyrażania swoich
emocji w sposób niewerbalny, twórczą wyobraźnię, relaksują oraz przygotowują do odbioru
sztuki. Terapia przez sztukę jest wartościowym przeżywaniem siebie, innych ludzi, zjawisk
świata i kultury. Na zajęciach ważna jest radość tworzenia, bez oceniania i bez potrzeby
posiadania specjalnych talentów czy umiejętności!
Kucharze z klasy Ia
Malowanie sali plastycznej
Dobre maniery, czyli obiad klasy piątej
Kanapeczki i koreczki
Kadra w oczach uczniów:
Znaki antynikotynowe wykonane przez klasę V
godzina lekcyjna | nazwa zajęć | nauczyciel | |
poniedziałek | |||
0 | 7.30 – 8.15 | godzina lekcyjna wyrównawcze z języka polskiego | Joanna Skorupińska |
0 | 7.45 – 8.15 | godzina lekcyjna rewalidacyjne | Ewelina Golańska |
4 | 11.45 – 12.05 | Szkolne koło Caritas | Izabela Pawlak |
7 | 13.55 – 14.40 | Koło teatralnE | Ewelina Golańska |
7 | 13.55 – 14.40 | Koło plastyczne | Mateusz Paczyński |
8 | 14.45 – 15.30 | Koło plastyczne | Mateusz Paczyński |
8 | 14.45 – 15.30 | godzina lekcyjna szachowe – rozgrywki dla klas II-VII | Wioletta Pusz |
9 | 15.05 – 16.05 | Rewalidacja indywidualna | Zofia Rogalińska |
10 | 16.05 – 17.05 | Rewalidacja indywidualna | Zofia Rogalińska |
wtorek | |||
0 | 7.30 – 8.15 | godzina lekcyjna wyrównawcze z języka angielskiego (orzecz.) | Monika Pawłowska-Samolej |
1 | 8.15 – 9.00 | godzina lekcyjna rozwijające dla kl. IV | Ewelina Golańska |
6 | 13.00 – 13.45 | godzina lekcyjna wyrównawcze dla kl. II | Kinga Kamińska |
7 | 13.55 – 14.40 | Logiczne myślenie dla klas I-III | Wioletta Pusz |
7 | 13.55 – 14.40 | godzina lekcyjna TECHNICZNE – LEGO | Robert Witczak |
8 | 14.45 – 15.30 | Terapia ręki | Ewelina Golańska |
8 | 14.45 – 15.30 | godzina lekcyjna TECHNICZNE – LEGO | Robert Witczak |
8 | 14.45 – 15.30 | Indywidualne godzina lekcyjna wyrównawcze z matematyki | Dorota Siejkowska |
9 | 15.30 – 16.15 | godzina lekcyjna TECHNICZNE – LEGO | Robert Witczak |
9 | 15.30 – 16.15 | Wyrównawcze z matematyki dla kl. IV-VII | Dorota Siejkowska |
środa | |||
0 | 7.15 – 8.00 | Indywidualne godzina lekcyjna wyrównawcze z matematyki | Dorota Siejkowska |
0 | 7.45 – 8.15 | godzina lekcyjna rewalidacyjne | Ewelina Golańska |
4 | 11.45 – 12.05 | Szkolne koło Caritas | Izabela Pawlak |
6 | 12.50 – 13.35 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
7 | 13.55 – 14.40 | godzina lekcyjna szachowe – taktyka i kontynuacja projektu dla klas III - IV | Wioletta Pusz |
7 | 13.55 – 14.40 | Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna | Kinga Kamińska |
7 | 13.55 – 14.40 | godzina lekcyjna wyrównawcze z języka niemieckiego dla klas IV-VII | Marta Woźniak |
7 | 13.55 – 14.40 | Koło historyczne | Urszula Opawska |
8 | 14.45 – 15.30 | Szkolne koło PCK | Marta Woźniak |
8 | 14.45 – 15.30 | godzina lekcyjna wyrównawcze z języka angielskiego dla klas IV-VII | Monika Pawłowska-Samolej |
10 | 16.35 – 17.00 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
czwartek | |||
0 | 7.30 – 8.15 | godzina lekcyjna "Pamięciówka" | Sylwia Ziółkowska |
5 | 12.00 – 13.00 | Rewalidacja indywidualna | Zofia Rogalińska |
6 | 13.00 – 13.45 | godzina lekcyjna wyrównawcze dla kl. IIIa | Anna Jakimiuk |
6 | 13.00 – 13.45 | Szkolne koło multimedialne | Robert Witczak |
6 | 13.00 – 13.45 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
7 | 13.45 – 14.30 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
7 | 13.45 – 14.30 | Koło konkursowe z języka angielskiego | Monika Pawłowska-Samolej |
7 | 13.45 – 14.30 | Logiczne myślenie dla klas IV-VII | Dorota Siejkowska |
8 | 14.45 – 15.30 | Koło matematyczne dla klas IV-VII | Dorota Siejkowska |
8 | 14.45 – 15.30 | Rewalidacja indywidualna | Zofia Rogalińska |
9 | 15.30 – 16.30 | Rewalidacja indywidualna | Zofia Rogalińska |
10 | 16.30 – 16.55 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
piątek | |||
0 | 7.30 – 8.15 | godzina lekcyjna rozwijające z języka polskiego | Joanna Skorupińska |
1 | 8.15 – 9.00 | godzina lekcyjna rozwijające "Bystrzaki" | Wioletta Pusz |
5 | 12.05 – 12.50 | Gimnastyka korekcyjno–kompensacyjna | Kinga Kamińska |
5 | 12.05 – 12.50 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
6 | 13.00 – 13.45 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
6 | 13.00 – 13.45 | godzina lekcyjna "Kuchnia eksperymentalna" | Sylwia Ziółkowska, Kinga Kamińska |
6 | 13.00 – 13.45 | Indywidualne godzina lekcyjna wyrównawcze z matematyki | Dorota Siejkowska |
6 | 13.00 – 13.45 | Koło języka angielskiego dla klas I-III | Monika Pawłowska-Samolej |
7 | 13.55 – 14.40 | Koło języka angielskiego dla klas IV-VII | Monika Pawłowska-Samolej |
7 | 13.55 – 14.40 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
7 | 13.55 – 14.40 | godzina lekcyjna wyrównawcze z matematyki dla kl. III | Anna Mazur |
8 | 14.45 – 15. 30 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
9 | 15.30 – 16.15 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
10 | 16.15 – 17.00 | Logopedia | Zofia Rogalińska |
Strona 4 z 5