Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

 

ZADANIE 6 - Zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się – Trening kreatywności

 


Zajęcia treningu kreatywności prowadzone będą w formie grupowej. Ich głównym celem jest rozwijanie potencjału twórczego uczestników, szczególnie poprzez rozwijanie zdolności myślenia twórczego, łączenia i przekształcania skojarzeń lub idei w nowe oryginalne wytwory, rozwijania zdolności ekspresji własnych pomysłów.
Efektem uczestnictwa w zajęciach będzie wzrost kreatywności uczestników, co pozwoli im lepiej radzić sobie z rozwiązywaniem problemów. Nabyta wiedza i umiejętności pozytywnie wpłyną na umiejętność uczenia się.
Zajęcia prowadzi p. Monika Pawłowska-Samolej

  •  

 

ZADANIE 7 - Zajęcia specjalistyczne dla uczniów klas młodszych (I/IV) oraz uczniów z niepełnosprawnościami

 


1. Zajęcia rewalidacji indywidualnej
Celem zajęć jest jak najlepsze zaspokojenie potrzeb dydaktycznych, wychowawczych, psychicznych i społecznych, aby umożliwić dziecku wszechstronny rozwój w miarę możliwości do najpełniejszego rozwoju   i w konsekwencji przystosowania do życia społecznego. Konsekwentne realizowanie oddziaływań dydaktycznych daje szansę rozwoju intelektualnego dziecka, nabycia przez nie możliwych dla siebie form realizowania się, a w konsekwencji do aktywnego uczestnictwa w życiu.
Zajęcia będą prowadzone indywidualnie  z dostosowaniem do możliwości i potrzeb dziecka.
Zajęcia prowadzi p. Zofia Rogalińska

2. Zajęcia logopedyczne
Celem zajęć jest terapia logopedyczna obejmująca  swoim zasięgiem całość specyficznych, zamierzonych oddziaływań ukierunkowanych na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się (od prostych wad wymowy do niemożności mówienia włącznie).
Każde zajęcia będą dokładnie przemyślane i realizowane według zamierzonego planu do osiągnięcia postawionych celów wynikających z dokładnej diagnozy zaburzeń, dostosowane do wieku, umiejętności i możliwości każdego dziecka.
Zajęcia prowadzi p. Zofia Rogalińska

3. Terapia ręki
Zajęcia mają na celu usprawnienie tzw. motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów ręki, stawu nadgarstkowego i palców rąk, płynnych ruchów pisarskich oraz napięcia stawowo-mięśniowego. Poprawiają sprawność manualną i koordynację wzrokowo – ruchową oraz prawidłowe trzymanie narzędzia pisarskiego i kontrolowanie siły nacisku w trakcie pisania. Na zajęciach wykorzystuje się ćwiczenia i zabawy mające rozwinąć sprawność ruchową całej kończyny górnej przy pomocy różnych sprzętów i pomocy dydaktycznych. Warunkiem osiągnięcia pozytywnych wyników jest aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Zajęcia prowadzi p. Ewelina Golańska

4. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla klasy I i IV  (2 grupy)
Zajęcia maja na celu pomóc uczniowi przezwyciężać trudności w opanowaniu określonych umiejętności, budować adekwatną samoocenę dziecka oraz zapewnić możliwość wszechstronnego rozwoju. Praca na zajęciach będzie obejmowała usprawnianie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, pamięci wzrokowej i orientacji przestrzennej. A  także usprawnianie funkcji słuchowej, doskonalenie techniki i tempa czytania, przezwyciężanie błędów i trudności w pisaniu, 
Podczas zajęć uczymy się również technik relaksacyjnych. 
Zajęcia prowadzi p. Wioletta Pusz

  •  

 

 

ZADANIE 8 - Indywidualizacja pracy z uczniem o SPE z klas IV - VI

 


1. Arteterapia
Zadaniem zajęć jest pobudzenie wszechstronnego rozwoju uczniów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na rozwój prawidłowej osobowości. Poszukiwanie właściwych wzorców zachowań oraz dostrzeganie socjalnych i kulturowych motywów działania człowieka. Terapia przez twórczość umożliwia bezpośrednie dotarcie do ukrytych  w podświadomości treści za pomocą obrazu, rzeźby, rysunku, ruchu czy ekspresji muzycznej.
Zajęcia prowadzi p. Ewelina Golańska

2. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia kierowane są do uczniów, dla których w wyniku nieharmonijnego bądź opóźnionego rozwoju  opanowanie niektórych umiejętności jest utrudnione. Podczas zajęć skupimy się na sprawności manualnej, grafomotoryce, percepcji wzrokowej oraz słuchowej, pisaniu i czytaniu. Celem zajęć jest stworzenie   możliwości  wszechstronnego rozwoju, wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach, tak aby w przyszłości uczniowie  mogli odnieść sukces. Na zajęciach będziemy stosować  zasadę stopniowania trudności, zaczynając od zadań prostszych powoli przechodząc do coraz trudniejszych. Warunkiem powodzenia terapii jest indywidualizacja pracy, systematyczność oraz powtarzanie ćwiczonych czynności.
Zajęcia prowadzi p. Joanna Skorupińska
 
3. Zajęcia wyrównawcze z j. polskiego
Program ten  przeznaczony jest dla uczniów klasy IV -VI szkoły podstawowej mających trudności w nauce języka polskiego. Zajęcia odbywać się będą  raz w tygodniu. W trakcie lekcji wykorzystywane zostaną różne pomoce dydaktyczne: słowniki, karty pracy, pomoce multimedialne. Nauczyciel będzie przygotowywał zadania o zróżnicowany poziomie trudności dostosowanym do potrzeb i możliwości każdego ucznia. Celem programu jest uzupełnienie wiadomości z zakresu kształcenia językowego,  z zakresu gramatyki i słownictwa, zwiększenie motywacji ucznia do nauki oraz  budowanie pewności siebie  w posługiwaniu się językiem ojczystym.
Zajęcia prowadzi p. Joanna Skorupińska

4. Zajęcia logopedyczne
Celem zajęć jest kształtowanie prawidłowej mowy czemu ma posłużyć korygowanie zaburzeń mających różnorodną etiologię. W trakcie zajęć przygotujemy nasze narządy  mowy do wywołania zaburzonych głosek stosując np. ćwiczenia oddechowe czy artykulacyjne. Podczas zajęć wykorzystywane zostaną rożne gry, zabawy oraz karty pracy wspierające rozwój mowy dziecka.
Zajęcia prowadzi  pani Joanna Skorupińska

  •